محصول به سبد خرید اضافه شد
0

طرز تهیه کیک شکلاتی دبل چاکلت

تاریخ: 28 فروردین 1402
بازدید: 884
کیک شکلاتی دبل چاکلت

در این آموزش میی خواهیم کیک شکلاتی دبل چاکلت بی نهایت خوشمزه برای افراد دوستدار شکلات درست کنیم. این کیک شکلاتی همزن نمیخواد و درست آن ساده است اما با نتیجه کار خیلی حرفه ای و زیبا. این کیک برای کافی شاپ، تولد و عصرانه عالیه. برای آموزش طرز تهیه کیک شکلاتی دبل چاکلت همراه بانیکو باشید.

طرز تهیه کیک شکلاتی رستورانی

طرز تهیه کیک شکلاتی فوق العاده و راحت با لوازم قنادی بانیکوبا آموزش طرز تهیه کیک شکلاتی رستورانی شما هستیم. این کیک شکلاتی فوق العاده خوشمزه و بی دردسر است که در اصل ‌یک کیک انگلیسی هست با بافت خیس و مرطوب شکلاتی. اگر از کیک انتظار یک بافت خیلی سبک اسفنجی دارید مثل کیک اسفنجی که زرده و سفیده جدا می شود، این کیک مناسب شما نیست. اما اگر کیک های سنگین شکلاتی مثل دبل چاکلت یا کیک های کافی شاپی خیس و مرطوب را می پسندید، این کیک با بافت فوق شکلاتی مناسب شماست.

 

پیشنهاد مشاهده: آموزش پخت کیک اسفنجی با شیر

طرز تهیه کیک شکلاتی دبل چاکلت

درست کردن کیک شکلاتی را با ۱۲۵ گرم شکلات تلخ شروع می میکنیم. پیشنهاد ما استفاده از شکلات تلخ است که حدود ۷۰ درصد مناسب است. ۱۲۵ گرم هم کره حیوانی شکرلی را هم در ظرف اضافه می کنیم و ۹۰ میلی لیتر فهوه را اضافه می کنیم. برای قهوه می توانید از ۹۰ میلی لیتر اسپرسو استفاده کنید یا ترکیب ۹۰ میلی لیتر آب جوش با یک قاشق غذایی نسکافه گولد، نسکافه گرانول فوری. اگر طعم قهوه را در کیک نمی پسندید، فقط ۹۰ میلی لیتر آب جوش را به شکلات و کره اضافه کنید.

این مواد را بر روی بخار آب بن‌ماری کنید تا ذوب شود. همچنین می توانید در مایکروفر ذوب کنید اما توجه داشته باشید که هر ۳۰ ثانیه زمان بدهید و هم بزنید تا دچار سوختگی نشه و بصورت یکنواخت انجام بشه.

نکته : کیفیت این کیک خیلی به شکلاتی که استفاده می کنید ارتباط دارد. در بین شکلات های ایرانی، گالاردو فرمند ریل چاکلت هست.

آموزش کیک شکلاتی دبل چاکلتچاکلت ماد کیک ها که بافت سنگین شکلاتی دارند، مدل مخلوط کردن موادشان متفاوت است به این نحو که مواد خشک جدا ترکیب میشه و مواد تر جدا. دو عدد تخم مرغ متوسط رو می زنیم تا یک دست بشه (میشه از همزن برقی هم استفاده کنید اما ضروری نیست) حالا مخلوط شکلات را آرام آرام اضافه می کنیم و یک دست می کنیم.

 

اگر در دسترس هست که بهتر است باتر میلک را آماده بخرید. این ۷۵ گرم باتر میلک است که برای درست کردن آن ۷۵ گرم شیر را با یک قاشق غذاخوری سرکه سفید یا هر عامل اسیدی مثل لیموترش اضافه کنید و بماند تا غلیظ شود. حالا باتر میلک را با مواد یکدست شده مخلوط می کنیم.

 

کیک شکلاتی بانیکو

حالا نوبت اضافه کردن مواد خشک است. ۱۵۰ گرم آرد، یک قاشق چایی خوری بکینگ پودر، یک دوم قاشق چایی خوری چوش شیرین. جوش شیرین رو تا جایی که می تونید از کیک حذف نکنید. جوش شیرین در این کیک مهم است و حتما اضافه کنید زیرا هم رنگ کیک را تیره می کند و هم به بافت لطیف کیک کمک می کند چون این کیک سنگین است. نوک قاشق چایخوری تقریبا نمک اضافه بشه

پودر کاکائو به اندازه ۳۰ گرم داریم. توصیه می کنیم از پودر کاکائو مرغوب استفاده کنید که در طعم نهایی کیک شکلاتی تاثیر دارد. ۲۱۰ گرم شکر را هم به این مواد خشک اضافه می کنیم و همه این مواد خشک را مخلوط می کنیم. از قبل الک کردیم اما هنگام اضافه کردن توجه داشته باشید که خوب مخلوط کرده باشید، هرچند بهتر است که مجدد الک بکنید.

مواد خشک را به مواد تر اضافه می کنیم و هم می زنیم. این مایع کیک خلاف دیگر مایع کیک ها است و غلیظ نیست. این هیچ عیبی ندارد و طبیعی است. وقتی یکدست شد، داخل قالب دلخواه می ریزیم.

 ‌

نکات و ترفند های آموزش کیک شکلاتی دبل چاکلت

نکات و ترفند های آموزش کیک شکلاتی دبل چاکلت بانیکوزیر رینگ ۲۰ سانتی کاغذ روغنی می اندازیم تا بدلیل رقیق بودن این مواد، از رینگ بیرون نریزد و فویل می پیچیم و یک قالب ۲۰ سانتی دیگر. می شود در سه قالب ۱۵ سانت بریزید. اگر کیک با ارتفاع بالا دوست دارید،می توانید از دو قالب ۱۷ سانتی استفاده کنید.

توصیه ما این است که این حجم مواد را داخل چند قالب بریزید. چون کیک شکلاتی دبل چاکلت است و دارای شکلات هست، با این ترفند از خمیر شدن کیک جلو گیری می کنید. درصورتی که حتما می خواهید در یک قالب بریزید، حتما به دمای داخل فر توجه داشته باشید تا دقیق و استاندارد باشد.

در فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار می دهیم که فر از قبل کاملا گرم شده است. زمان پخت کیک شکلاتی دبل چاکلت بستگی به جنس قالب و اندازه آن دارد اما معمولا ۳۰ تا ۴۰ دقیق زمان نیاز دارد و در آخر حواستان به پخت آن باشد.

چاکلت ماد کیکنکته مهم این هست که درسته این کیک بافت شکلاتی سنگین دارد اما بافت کیک بسیار لطیف است و باید حتما از داغی بیافتد، بعد برگردان کنید. اگر می خواهید که این کیک را برش دهید، اجازه دهید خوب خنک شود، حتی در یخچال بماند یا از یک روز قبل درست کنید تا به خوبی برش بخورد.

 

 

سینی کیک درجه ۱ با چوب ام دی اف تایوانی و لایه ضدآب آلمانی

سینی کیک باید معمولا دو سه سانتی متر از اندازه کیک شما بزرگتر باشد که ممکن است با توجه به تزیین شما بزرگتر هم شود اما نکته مهم در انتخاب یک سینی کیک مناسب جنس و کیفیت آن است.

در مقاله پیشنهادی، تجربیاتی از چندین سال کار تخصصی تولید لوازم قنادی را با شما به رایگان اشتراک گذاشتیم که دانستن آنها بر تمام مدرسان و علاقه مندان به قنادی و کیک پزی ضروری است.

پیشنهاد مشاهده: دیگه کلاه سرت نره! ویژگی های بهترین سینی کیک برای شما

 

کرم کیک شکلاتی خیس

کیک شکلاتی خیسکرم کیک شکلاتی دبل چاکلت از مواد دلخواهتان می توانید استفاده کنید. اینجا از گاناش استفاده می کنیم. با نسبت ۱ به ۱ خامه و شکلات درست کردیم. البته اگر از ریل شکلات استفاده نمی کنید، با نسبت ۲ به ۱ شکلات و خامه درست کنید.

گاناش کیک شکلاتی دبل چاکلت را با این روش درست کردیم که ۲۰۰ گرم خامه سی درصد را در مایکرویو یا شعله گاز داغ کردیم (توجه کنید نسوزه) و بعد شکلات خرد شده را اضافه می کنیم. شکلات ما شصت درصد تلخ است. سریع هم بزنید تا آب شود. اگر کامل آب نشد، بر روی بخار آب یا مایکرویو حرارت دهید تا یکدست آب شود.

گاناش سه چهار ساعت در یخچال خودش رو گرفته است و حالا با همزن میزنیم تا فرم به خودش بگیرد. گاناش را با قیف یکبار مصرف بر روی کیک می ریزیم. برای اینکه دل را نزند، یک لایه نازک میریزیم. چون کیک بسیار لطیف است، دیگر شربت نمی زنیم. میشه از موز یا فندق خرد شده را هم بین کیک بریزید. ما از مربا بلوبری استفاده می کنیم. مارمالاد یا مربا میوه ای که می پسندید برای این کیک مناسب است. مربا آلبالو و توت فرنگی هم بسیار طعم خوبی به این کیک شکلاتی دبل چاکلت می دهد.

گاناش کیک شکلاتیلایه بعدی کیک را روی این آن قرار می دهیم و با گاناش کشی دیواره و روی کیک شکلاتی دبل چاکلت خامه کشی می کنیم. با یک پایه گردان به راحتی خامه کشی صافی را انجام دهید. کیک را برای یک شب تا صبح اجازه بدید کیک در یخچال استراحت کند تا راحت برش بخورد.

 

تزیین کیک شکلاتی دبل چاکلت

تزیین کیک شکلاتی خیستزیین کیک شکلاتی دبل چاکلت را با ماسوره، میوه، پودر کاکائو و چیپس شکلات با سلیقه خودتان تزیین کنید. این کیک شکلاتی برای کافی شاپ ها عالی است.

 

 

کیک شکلاتی دبل چاکلت

کیک شکلاتی دبل چاکلت

امید واریم از این کیک شکلاتی دبل چاکلت در مجالس و مهمانی ها، تولد و دورهمی ها، کافی شاپ، رستوران و… درست کنید و از میل کردن آن در کنار خانواده و دوستان خود لذت ببرید. لوازم قنادی بانیکو همراه شما در لحظات شیرین زندگی

 

پیشنهاد مشاهده: تاپر چیست +راهنمای تهیه بهترین تاپر

‌ ‌

 

باتشکر از تصاویر خانم تارا پارسا مهر

تولیدی لوازم قنادی بانیکو

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

Copyright © 2023