محصول به سبد خرید اضافه شد
0

طرز تهیه کیک اسفنجی ساده در ۵ دقیقه | کیک پایه خامه کشی

دسته‌بندی: آموزش پخت کیک
تاریخ: 18 اردیبهشت 1402
بازدید: 386
طرز تهیه کیک اسفنجی ساده در ۵ دقیقه

اگه شما از آن دسته افرادی هستید که با پختن کیک اسفنجی مشکل دارید، پف کیک اسفنجی می خوابه یا فرصت جدا کردن زرده و سفیده تخم مرغ را ندارید طرز تهیه کیک اسفنجی ساده بانیکو را یاد بگیرید و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

اگر می خواهید یک کیک اسفنجی بسیار نرم و لطیف که مناسب خامه کشی هست را سریع و راحت فقط در ۵ دقیقه درست کنید یا اگر میخواهید کیک عروسی بزرگ درست کنید و می ترسید که کیک ها روی هم فرو بریزد و دنبال کیک ساده با پف زیاد هستید که به راحتی روی هم سوار کرد، حتما طرز تهیه کیک اسفنجی ساده را با دقت مطالعه بفرمایید.

 ‌

طرز تهیه کیک اسفنجی ساده

طرز تهیه کیک اسفنجی ساده

کیک اسفنجی ما بسیار کاربردی و لطیف است که آماده سازی آن فقط ۵ دقیقه زمان نیاز دارد و بافت کیک اسفنجی با پف زیاد برای کیک پایه خامه کشی، کیک اسفنجی تولد یا حتی یک کیک عصرانه وانیلی مناسب است. با این دستور شما یک کیک با بافت نرم را در مدت زمان سریعی درست میکنید. پس برای طرز تهیه کیک اسفنجی ساده با پف زیاد همراه ما باشید.

مواد اولیه کیک اسفنجی ساده و راحت ما عبارت است از:

  • تخم مرغ ۲ عدد (۱۰۰ گرم)
  • شکر ۳/۴ لیوان (۱۵۰ گرم )
  • وانیل مقدار کم
  • روغن مایع ۱/۳ لیوان (۷۴ گرم)
  • باتر میلک ۱/۲ لیوان (۱۲۰ میلی لیتر) *در ادامه توضیح داده می شود
  • آرد ۱و ۱/۴ لیوان (۱۵۷ گرم)
  • بیکینگ پودر ۲قاشق چایی خوری

پیشنهاد مشاهده: آموزش کیک شکلاتی دبل چاکلت

نکته: منظور از لیوان در دستورها همون پیمانه استاندارد قنادی است که اگر در دسترس نبود می توانید از لیوان دسته دار فرانسوی استفاده کنید که با کمی خطا یک لیوان به حساب می آید.

 ‌

طرز تهیه کیک اسفنجی ساده با پف زیاد

طرز تهیه کیک اسفنجی ساده با پف زیادبرای درست کردن این کیک خیلی سریع و بسیار کار راه بنداز و فوری که پف زیادی هم داره ۲ عدد تخم مرغ، وانیل و شکر را در یک ظرف بزرگ ریخته و با هم زن برقی به خوبی مخلوط می کنیم. نیاز به جدا کردن زرده و سفید تخم مرغ در این دستور نیست.

بعد از اینکه به خوبی هم زدیم، روغن مایع را اضافه می کنیم و هم می زنیم. کیک هایی که روغن مایع در مواد اولیه دارند، بافت لطیفی دارند.

آموزش کیک اسفنجی سادهباتر میلک را می توان از بیرون تهیه کرد یا برای درست کردن باتر میلک، یک دوم لیوان شیر را با یک قاشق سرکه سفید مخلوط کنید و در فضای محیط بزارید بمونه تا غلیط و بریده بریده شود. این دستور کیک اسفنجی به دلیل وجود باتر میلک که سرکه دارد، این کیک ساده و ۵ دقیقه‌ای، بسیار نرم و پوک است که برای زمان هایی که می خواهید سریع کیک اسفنجی درست کنید یا کیک چند طبقه عروسی با حجم زیاد دارید، این دستور طرز تهیه کیک اسفنجی ساده با پف زیاد عالی است.

آموزش کیک اسفنجی سریعدر این مرحله از طرز تهیه کیک اسفنجی ساده با پف زیاد آرد را به همراه بیکینگ پودر مخلوط می کنیم و در مایع کیک الک می کنیم و با یک هم زن دستی مخلوط می کنیم. از قالب ۱۰ و ۱۵ سانت استفاده می کنیم که طبیعتا سینی کیک چوبی شما باید حداقل دو سه سانت بزرگ تر از اندازه کیک تان باشد. همچنین می توانید این مواد را در قالب ۲۰ یا ۱۸ سانت با ارتفاع قالب بلند هم بریزید.

 

سینی کیک با لوگو

سینی کیک مناسب من چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ زیرکیکی ها انواع و اقسام مختلفی دارند که بعضا با نام جعلی و هزینه چندبرابر به شما معرفی می‌شوند. دانستن اطلاعات این مقاله برای همه ضروری است. حالا چکیده سالها تجربه ما در مقابل شماست. از اینجا مشاهده کنید

 

 

کیک اسفنجی با پف زیاد در فرکف قالب کاغذ روغنی بندازید و با روغن مایع چرب کنید اما توجه داشته باشید که دیواره قالب را چرب نکنید تا پف کند و بالا بیاید. فر را در ۱۸۰ درجه تنظیم می کنیم که قبلا به خوبی گرم شده است و بعد از ۲۰ دقیقه بررسی کنید که پخت در چه مرحله ای است. با توجه به جنس و اندازه قالب و تنظیم نبودن دمای فر ممکن است نیم ساعت زمان ببرد.

 

 

آموزش طرز تهیه کیک ساده با پف زیادهمونطور که ملاحظه می کنید کیک جذاب ما آماده شد که در فر به خوبی پف می کند. توجه کنید که در مواد اولیه و دستور پخت این کیک اسفنجی تغییری ایجاد نکنید تا به نتیجه نهایی مطلوب برسید. برای مثال تنها فایده شکر شیرین کردن این کیک نیست بلکه برای پف کیک هم کاربرد دارد.

 

 

طرز تهیه کیک اسفنجی ساده و سریع

حتما اجازه دهید به خوبی خنک شود و پس از آن با یه چاقو دور کیک را ببرید و آرام و آهسته از قالب در بیاورید.

 

نکته: برای کیک های اسفنجی اطراف قالب را چرب نکنید تا کیک بتواند پف کند.

 

آموزش کیک اسفنجی بانیکواین کیک را همینطوری می توانید به عنوان یک کیک وانیلی عصرانه نوش جان کنید یا ببرید و با خامه و مخلفات به عنوان کیک تولد، کیک جشن، کیک ولنتاین و… استفاده کنید. بانیکو همراه لحظات شیرین شما

 

 

 

 

پیشنهاد مشاهده: کیک لیموکیک لیمو

کیک لیمو بینهایت نرم و لطیف هست که برای یک عصرانه جذاب به شما پیشنهاد می دهیم. برای آموزش کیک لیمو همراه بانیکو باشید.

 

 

 

 

 

 

 

باتشکر از تصاویر خانم تارا پارسا مهر

برچسب‌ها:

تولیدی لوازم قنادی بانیکو

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

Copyright © 2023