محصول به سبد خرید اضافه شد
0

طرز تهیه موچی ‍‍| دوره رایگان 9 موچی ساده و پرطرفدار 😍

دسته‌بندی: آموزش پخت کیک
تاریخ: 12 خرداد 1403
بازدید: 1,635
طرز تهیه موچی

آموزش طرز تهیه موچی شما را با دستورالعمل پخت یک خوراکی بسیار خوشمزه و پرطرفدار آشنا می‌ کند. این شیرینی لذیذ در کشورهای آسیای شرقی علی الخصوص در دو کشور ژاپن و کره بسیار معروف و شناخته شده است. شما با توجه به ذائقه و سلیقه خود می ‌توانید موچی را با طعم ‌های مختلف در خانه تهیه کنید. در این مقاله با آموزش ۹ طرز تهیه موچی و انواع موچی با فینگ های متفاوت و چذاب آشنا می‌شوید. برای آشنایی با طرز تهیه انواع موچی پیشنهاد می ‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

از موچی جذاب بستنی و موچی پرطرفدار شکلاتی تا معرفی بهترین آرد موچی ارزان و باکیفیت در این مقاله تولیدی بانیکو به رایگان تقدیم میشود. در انتها این آموزش به فیلینگ و نحوه نگهداری از موچی پرداختیم. اگر دنبال آموزش مرحله به مرحله و کامل انواع موچی هستید حتما همراه ما باشید

 ‌

آشنایی با طرز تهیه موچی؛ شیرینی محبوب آسیایی

آشنایی با طرز تهیه موچی؛ شیرینی محبوب آسیایی

طرز تهیه موچی ساده

ممکن است بخواهید موچی را به ساده‌ ترین روش در خانه آماده کنید. مواد لازم برای تهیه موچی ساده عبارتند از:

آرد برنج: ۲۰۰ گرم

شکر: ۵۰۰ گرم

آب: ۱۸۰ میلی لیتر

نشاسته ذرت: ۲/۱ لیوان

مرحله اول

ابتدا آرد برنج را ۲ بار الک کنید. بعد آن را در ظرفی مناسب با آب و شکر مخلوط کرده و ترکیب به دست آمده را خوب ورز دهید تا خمیر شما حالت صاف و یکدستی به خود بگیرد.

مرحله دوم

در مرحله دوم از طرز تهیه موچی ساده قابلمه ‌ای با اندازه متوسط بردارید و نیمی از آن را پر از آب کنید. ظرف را روی شعله قرار دهید تا آب به جوش بیاید. بعد یک صافی در آن بگذارید. خمیر موچی را به ظرف پیرکس منتقل کرده و بعد آن را در صافی قرار دهید.

مرحله سوم

یک دم کنی روی قابلمه بگذارید. شعله اجاق باید در حد متوسط باشد. اجازه دهید خمیر شیرینی به کمک بخار آب بپزد. این عمل ۱۵ دقیقه زمان می ‌برد. بعد قابلمه را از روی شعله برداشته و خمیر موچی را از ظرف بیرون بیاورید. مجددا آن را با دست ورز دهید تا ژلاتینی و سفت شود.

مرحله چهارم

نشاسته ذرت را روی سطح میز کار ریخته و خمیر موچی را رویش ورز دهید. بعد آن را به کمک وردنه باز و نازک کنید.

مرحله پنجم

برای تهیه موچی ساده در این مرحله باید سینی فر را با روغن چرب کنید. در صورت تمایل می ‌توانید به جای روغن از کاغذ روغنی استفاده کنید. خمیر نازک را به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا به اصطلاح خودش را بگیرد.

مرحله ششم

در این مرحله از طرز تهیه موچی ساده از یک کاتر گرد برای برش زدن خمیر استفاده کنید. برای این که نشاسته ذرت از خمیرهای موچی جدا شود آنها را کمی بتکانید. در آخر خمیرها را با مواد دلخواه مثل انواع شکلات و میوه پر کنید.

مرحله هفتم

خمیرها را به شکل دایره فرم داده، در ظرفی کنار هم چیده و رویشان سلفون بکشید. اجازه دهید خمیرها به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بمانند. حالا شیرینی موچی شما آماده است.

‌ ‌

 

طرز تهیه موچی روی گاز

طرز تهیه موچی روی گاز تا حد زیادی به دستورالعمل پخت موچی ساده شباهت دارد. در هر دو روش می ‌توان شیرینی موچی را بدون فر و ماکروویو تهیه کرد. برای تهیه موچی روی گاز مواد اولیه زیر را آماده کنید:

آرد برنج: ۱۰ قاشق غذاخوری

آب: ۱ لیوان

نشاسته ذرت: ۵۰ گرم

پودر قند: ۵ قاشق غذاخوری

رنگ خوراکی: چند قطره

مربا یا مارمالاد: به مقدار لازم

مرحله اول

آرد برنج و پودر قند را با هم مخلوط و سپس الک کنید.

 

آرد گلوتینوس رایس موچی دوکبوکی مونتی (اصل) ۵۰۰ گرمی monty

بهترین آرد موچی، آرد گلوتینوس رایس موچی دوکبوکی مونتی است که لوازم قنادی بانیکو آن را با قیمت مناسب و تاریخ مصرف بالا تقدیم شما هنرمندان میکند.

برای مشاهده آرد موچی مونتی اصل روی تصویر بزنید:

 

 

مرحله دوم

در این مرحله از طرز تهیه موچی روی گاز ابتدا تابه مناسبی را برداشته و ترکیب آرد و پودر قند را در آن بریزید. بعد آب را رفته رفته به مواد قبلی اضافه کنید. در این زمان مواد شیرینی موچی حالت رقیق و یکدستی پیدا می کند.

مرحله سوم

در مرحله سوم نوبت به اضافه کردن رنگ خوراکی می ‌رسد. آن را به ترکیب قبلی اضافه کنید.

مرحله چهارم

تابه را روی حرارت ملایم اجاق گذاشته و شروع به هم زدن مواد کنید. این کار را تا زمانی که مواد موچی به شکل خمیری و چسبناک دربیاید ادامه دهید. بعد مقداری نشاسته ذرت روی خمیر ریخته و آن را در تابه ورز دهید. خمیر موچی حالت نرم و لطیفی به خود می ‌گیرد.

مرحله پنجم

در مرحله پنجم از طرز تهیه موچی ابتدا خمیر شیرینی را به اندازه های کوچکتر تقسیم کرده و بعد آنها را به شکل دایره درآورید.

مرحله ششم

در مرحله آخر خمیرهای دایره ای شکل را با مواد دلخواه پر کنید. داخل هر خمیر مقداری مربا یا مارمالاد ریخته و بعد آن را خوب ببندید تا مواد موچی از داخلش بیرون نیاید.

آموزش موچی ساده روی گاز

آموزش طرز تهیه موچی ساده روی گاز

 ‌

طرز تهیه موچی شکلاتی

اگر جزو طرفداران پروپاقرص شکلات هستید حتما از آموزش طرز تهیه موچی شکلاتی استقبال می‌ کنید. برای تهیه موچی شکلاتی مواد اولیه زیر مورد نیاز است:

آرد برنج: ۲۰۰ گرم

آب: ۱ لیوان

نشاسته ذرت: ۲/۱ پیمانه

شکلات تخته ‌ای: ۱۰۰ گرم

شکر: ۵۰۰ گرم

پودر کاکائو: ۱ قاشق چایخوری

 

 

چاپ برچسب با طرح دلخواه تولیدی لوازم قنادی بانیکو چاپ لیبل گرد با تعداد کمبرای فروش بیشتر، نیاز هست که افراد بیشتری با شما آشنا شوند، با برچسب های سفارشی بانیکو یک بسته بندی شکیل و فروش بیشتر داشته باشید

برای سفارش تولید برچسب اختصاصی با تعداد کم  روی تصویر بزنید:

 

 

مرحله اول

برای تهیه موچی شکلاتی ابتدا آرد برنج و شکر را با هم مخلوط کنید. در ادامه آب را کم کم به مواد قبلی اضافه کرده و تا زمانی که موادتان حالت یکدست و خمیری پیدا کند آن را هم بزنید.

مرحله دوم

ترکیب به دست آمده را در فر قرار داده و روی آن را به خوبی بپوشانید. اجازه دهید مواد موچی شکلاتی با حرارت ملایم و برای ۱۰ دقیقه در فر بماند.

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه موچی شکلاتی باید از نشاسته ذرت استفاده کنید. خمیر موچی را با نشاسته ذرت پوشانده و شروع به ورز دادن کنید. خمیر باید حالت لطیف و ژلاتینی پیدا کند.

مرحله چهارم

شکلات تخته ‌ای را به کمک حرارت آب کنید. دقت کنید که خیلی رقیق نشود. خمیر موچی را به شکل گلوله‌ های کوچک درآورید و داخل هر یک از آنها شکلات بریزید. برای پر کردن موچی ‌های شکلاتی می ‌توانید از انواع شکلات مغزدار هم استفاده کنید. شکلات ‌های مغزدار شیرینی موچی را خوش طعم ‌تر می‌ کنند.

مرحله پنجم

اجازه دهید موچی شکلاتی کمی سرد شود. بعد شیرینی ها را با پودر کاکائو تزئین کنید. موچی ‌های شکلاتی آماده پذیرایی از شما و مهمانانتان هستند.

طرز تهیه موچی شکلاتی

طرز تهیه موچی شکلاتی

 ‌

طرز تهیه موچی توت فرنگی

موچی توت فرنگی هم مثل موچی شکلاتی به راحتی در منزل قابل تهیه است. برای تهیه این شیرینی به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

آرد برنج: ۲۰۰ گرم

آب: ۱ لیوان

نشاسته ذرت: ۲/۱ پیمانه

شکر یا پودر قند: ۵۰۰ گرم

توت فرنگی: به مقدار لازم

مرحله اول

برای تهیه موچی توت فرنگی ابتدا آرد برنج و شکر را با هم مخلوط و الک کنید. بعد آب را به تدریج به مواد قبلی اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا جایی که خمیر شما یکدست و چسبناک شود.

مرحله دوم

روی خمیر موچی توت فرنگی را پوشانده و آن را به مدت ۱ دقیقه در ماکروویو بگذارید. این کار را ۳ مرتبه تکرار کنید. در هر بار خمیر شیرینی را کمی هم بزنید.

مرحله سوم

نشاسته ذرت را روی سطح مناسبی ریخته و پخش کنید. بعد خمیر را روی آن ورز دهید. در این مرحله خمیر موچی شما یکدست و لطیف می‌ شود.

مرحله چهارم

بعد از این که خمیر شیرینی آماده شد آن را به اندازه های کوچکتر تقسیم کنید. خمیرها را به شکل گلوله‌ های کوچک درآورده و بعد داخل هر یک از آنها را با توت فرنگی پر کنید. برای پر کردن هر موچی می‌ توانید از یک توت فرنگی کامل یا نصف توت فرنگی استفاده کنید. توصیه‌ می شود قبل از سرو موچی های توت فرنگی ابتدا اجازه دهید شیرینی ها برای چند ساعت در یخچال استراحت کنند. این کار باعث می‌ شود موچی ‌ها خوشمزه‌ تر شوند.

طرز تهیه موچی توت فرنگی

طرز تهیه موچی توت فرنگی

 ‌‌

طرز تهیه موچی خامه ای

موچی خامه ای نوع دیگری از شیرینی موچی است که داخل آن به کمک خامه صبحانه پر می ‌شود. مواد لازم برای تهیه این دسر دوست داشتنی عبارتند از:

آرد برنج: ۱۰ قاشق غذاخوری

آب: ۱ لیوان

خامه صبحانه: ۱۰۰ گرم

پودر قند: ۵ قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت: ۵۰ گرم

رنگ خوراکی: چند قطره

جام پلاستیکی ظرف یکبار مصرف پایه دار ژله و دسر تکی و عمده با قیمت بانیکوچه مهمان سرزده داری و چه مهمان رسمی تفاوتی ندارد چون با جام های خوشگل و ارزان همیشه میتونی ژله و دسر های جذاب‌ت رو به بهترین و راحت ترین شکل برای عزیزانت سرو کنید

برای مشاهده انواع جام یکبار مصرف روی تصویر بزنید:

مرحله اول

برای آماده کردن موچی خامه ای ابتدا آرد برنج و پودر قند را با یکدیگر مخلوط و بعد الک کنید.

مرحله دوم

ترکیب آرد برنج و پودر قند را در تابه ای ریخته و آب را به تدریج به آنها اضافه کنید. در این زمان مواد شما حالت رقیق و یکدستی به خود می ‌گیرد.

مرحله سوم

زمانی که محلول رقیق شیرینی موچی خامه ای آماده شد رنگ خوراکی را به آن اضافه کنید. به جای این مواد می ‌توانید از انواع آبمیوه هم استفاده کنید. مزیت استفاده از آبمیوه این است که رنگ طبیعی به موچی می ‌دهد و آن را خوشمزه‌ تر می‌ کند.

مرحله چهارم

در مرحله چهارم از طرز تهیه موچی خامه ای ابتدا تابه را روی حرارت ملایم اجاق بگذارید و بعد مواد را هم بزنید. مواد شما باید خمیری و چسبناک شود. مقداری نشاسته ذرت روی خمیر موچی ریخته و آن را در تابه ورز دهید. در این زمان مشاهده می ‌کنید که خمیر شیرینی حالت نرم و لطیفی پیدا کرده است.

مرحله پنجم

بعد از آماده شدن خمیر موچی خامه ای باید آن را به اندازه ‌های کوچکتر تقسیم کنید. قسمت ‌های کوچک را به شکل گلوله درآورید.

مرحله ششم

حالا وقت آن است که داخل موچی را با خامه پر کنید. برای پر کردن هر موچی از ۱ قاشق چایخوری خامه استفاده کنید. خمیرها را به خوبی ببندید تا مواد داخل آنها بیرون نیاید.

آموزش مرحله به مرحله موچی خامه ای

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه موچی خامه ای

 

طرز تهیه موچی با آرد گلوتینوس

آرد گلوتینوس یا به عبارت دیگر آرد موچی محصولی است که از برنج گلوتینوس به دست می ‌آید. این آرد با آرد برنج معمولی تفاوت دارد و به طور خاص برای درست کردن شیرینی موچی استفاده می شود. به صورت کلی شیرینی موچی را می توان با انواع آرد برنج تهیه کرد اما بدون شک استفاده از آرد گلوتینوس نتیجه مطلوب تری را به همراه دارد. برای تهیه آرد موچی کافیست به فروشگاه اینترنتی لوازم قنادی بانیکو سر بزنید.

مواد لازم برای تهیه موچی با آرد گلوتینوس به شرح زیر است:

آرد گلوتینوس (موچی): ۲ پیمانه

نشاسته ذرت: ۳/۲ پیمانه

شیر: حدودا ۱۸۰ گرم

کره: ۳۵ گرم

پودر قند: ۳/۲ پیمانه

رنگ خوراکی: به مقدار لازم

نوتلا: به مقدار لازم

خامه صبحانه: به مقدار لازم

توت فرنگی، موز، انبه و هلو: به مقدار لازم

 ‌

آرد موچی لوازم قنادی بانیکوبهترین آرد موچی، آرد گلوتینوس رایس موچی دوکبوکی مونتی است که لوازم قنادی بانیکو آن را با قیمت مناسب و تاریخ مصرف بالا تقدیم شما هنرمندان میکند

برای مشاهده آرد موچی مونتی اصل روی تصویر بزنید:

مرحله اول

ابتدا آرد موچی و نشاسته ذرت را با هم مخلوط و سپس الک کنید. بعد پودر قند را به آنها اضافه کرده و هم بزنید.

مرحله دوم

در این مرحله شیر باید به مواد قبلی اضافه شود. آن را کم کم به ترکیب اضافه کرده و مواد را به طور پیوسته هم بزنید تا حالت یکدستی به خود بگیرد. برای درست کردن خمیر موچی رنگی کافیست ابتدا رنگ خوراکی را داخل شیر ریخته و با آن مخلوط کنید. بعد می ‌توانید شیر رنگی را به موادتان اضافه کنید.

مرحله سوم

مواد را در قابلمه تفلون ریخته و بعد آن را روی حرارت ملایم بگذارید. مواد را بی وقفه هم بزنید تا آب اضافی آن از بین رفته و حالت خمیری پیدا کند. این عمل تقریبا ۱۰ الی ۱۵ دقیقه طول می‌ کشد.

مرحله چهارم

در این مرحله برای تهیه شیرینی با آرد موچی ابتدا قابلمه را از روی شعله بردارید. بعد کره را به آن اضافه کرده و مواد را خوب هم بزنید. خمیر موچی را به میز کار انتقال داده و شروع به ورز دادن آن کنید. در این زمان خمیر شیرینی حالت کشسان به خود می ‌گیرد.

مرحله پنجم

در مرحله آخر مقداری نشاسته ذرت روی میز کار پخش کرده و بعد خمیر شیرینی را روی آن با وردنه نازک کنید. در ادامه خمیر را قالب زده و داخل هر یک از خمیرها را با خامه، موز، نوتلا و… پر کنید. خمیرهای موچی را بعد از پر کردن به خوبی بسته و به شکل گرد درآورید.

طرز تهیه موچی با آرد گلوتینوس

طرز تهیه موچی با آرد گلوتینوس

 ‌

طرز تهیه شیرینی موچی با بستنی

برای درست کردن یک موچی ویژه و متفاوت کافیست طرز تهیه موچی بستنی را آموزش ببینید. این شیرینی خوش طعم به مواد اولیه زیر نیاز دارد:

آرد گلوتینوس: ۲۰۰ گرم

آب: ۱۸۰ میلی لیتر

پودر قند: ۴/۱ لیوان

بستنی: ۵۰ گرم

نشاسته ذرت: ۲/۱ لیوان

رنگ خوراکی: چند قطره

مرحله اول

برای تهیه موچی بستنی ابتدا آرد موچی، آب، پودر قند و رنگ خوراکی را در ظرفی ریخته و با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

در این مرحله خمیر یکدست و کشدار موچی را در ظرف مناسب قرار داده و روی آن را بپوشانید. بعد ظرف را به مدت ۱ دقیقه در ماکروویو بگذارید.

مرحله سوم

خمیر موچی بستنی را از ماکروویو بیرون آورده و خوب ورز دهید. بعد آن را مجددا در ماکروویو بگذارید. این کار را تا زمانی که خمیر شما حالت چسبناکی به خود بگیرد تکرار کنید.

مرحله چهارم

یک سینی خشک برداشته و مقداری نشاسته ذرت روی آن بریزید. خمیر را روی آن ورز دهید تا حالت کشدار و یکدستی پیدا کند. بعد آن را با قالب‌ های بزرگ دایره ای برش داده و در فریزر بگذارید. مراقب باشید که خمیر موچی رطوبت خود را از دست نداده و خشک نشود.

مرحله پنجم

خمیر موچی بستنی را از فریزر بیرون بیاورید. اگر متوجه شدید که خمیرها خشک شده اند می ‌توانید با پاشیدن آب آنها را دوباره مرطوب کنید. وسط هر یک از خمیرهای موچی یک اسکوپ بستنی گذاشته و بعد آنها را به شکل گلوله درآورید. گلوله‌ های خمیری را به کیسه فریزر منتقل کنید و بعد اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه در فریزر بمانند. بعد از گذشت این مدت موچی بستنی شما آماده سرو خواهد بود. برای تهیه این میان وعده جالب می‌ توانید از ترافل رنگی و شکلات رنده شده هم استفاده کنید. این مواد موچی را زیباتر و خوشمزه‌ تر می ‌کنند.

آموزش موچی بستنی مرحله به مرحله

آموزش طرز تهیه موچی بستنی مرحله به مرحله

 

 

طرز تهیه انواع موچی جذاب و خوشمزه

طرز تهیه موچی لوتوس

موچی لوتوس یکی دیگر از انواع موچی است که با کره و بیسکویت لوتوس تهیه می ‌شود. مواد لازم و طرز تهیه موچی لوتوس تا حد زیادی به موچی ساده شبیه است. برای تهیه این شیرینی باید از ۱ یا ۲ بیسکویت لوتوس استفاده کنید. بیسکویت ها را آسیاب کنید. برای این که پودر بیسکویت شما یکدست شود کافیست آن را الک کنید. پودر بیسکویت لوتوس در خمیر شیرینی موچی به کار می‌ رود.

برای تهیه خمیر باید ۱۰ الی ۱۵ گرم از آرد برنج مورد نیاز برای پخت موچی ساده را برداشته و بیسکویت آسیاب شده را جایگزین آن کنید. برای پر کردن شیرینی هم از کره لوتوس استفاده می ‌شود. در زمان پیچیدن شیرینی هم می ‌توان مقداری از پودر بیسکویت لوتوس را با نشاسته ذرت مخلوط کرد. این مواد را روی سطح کارتان ریخته و خمیر موچی را باز کنید.

 ‌

طرز تهیه موچی مغزدار

طرز تهیه موچی مغزدار به این صورت است که بعد از درست کردن خمیر شیرینی باید داخل آن را با مغز خوراکی پر کنید. برای تهیه این موچی مقوی می ‌توانید از مغز گردو، فندق، بادام و… استفاده کنید.

 ‌

تزیین موچی با رنگ طبیعی

به کمک رنگ‌ های خوراکی طبیعی می ‌توانید موچی‌ های بسیار زیبا و اشتهابرانگیزی را در خانه تهیه کنید. شیر توت فرنگی گزینه ای مناسب برای تهیه موچی ‌های خوشرنگ و خوشمزه است. با استفاده از آن می ‌توانید شیرینی موچی را به رنگ صورتی درآورید. برای تهیه شیر توت فرنگی کافیست ۲ الی ۳ عدد توت فرنگی رسیده را با خردکن به شکل پوره درآورده و با مقداری شیر مخلوط کنید. بعد این ترکیب خوش عطر و طعم را هنگام تهیه شیرینی موچی به موادتان اضافه کنید.

تزیین موچی با رنگ طبیعی

 ‌تزیین موچی با رنگ طبیعی

 ‌

طرز تهیه فیلینگ موچی

برای پخت انواع موچی باید طرز تهیه فیلینگ موچی را بدانید. در این بخش طرز تهیه چند فیلینگ خوشمزه را توضیح داده ‌ایم.

 ‌

فیلینگ شکلات

مواد اولیه لازم برای تهیه فیلینگ شکلات به شرح زیر است:

شکلات: ۱۲۰ گرم

خامه صبحانه: ۱۰۰ گرم

خامه و شکلات را در ظرفی ریخته و به مدت ۲ دقیقه روی حرارت ملایم هم بزنید. بعد ظرف را از روی شعله برداشته و مجددا آن را هم بزنید تا شکلات آب شود. مواد را داخل قیف بریزید و به مدت ۳ الی ۴ ساعت در یخچال بگذارید.

 ‌

 

سینی فینگر فود MDF بانیکواگر برای پذیرایی دنبال سینی چوبی ارزان و باکیفیت هستی، تولیدی بانیکو این فینگر فود های جذاب رو در اندازه های مختلف به شما پیشنهاد میکند

برای مشاهده سینی فینگر فود MDF ضدآب روی تصویر بزنید:

 

فیلینگ خرمالو و توت فرنگی

برای تهیه انواع موچی می‌ توانید از فیلینگ‌ های میوه ‌ای هم استفاده کنید. مواد لازم برای تهیه فیلینگ خرمالو و توت فرنگی عبارتند از:

پوره خرمالو/توت فرنگی: ۶۰ گرم

خامه صبحانه: ۳۰ گرم

شکلات سفید: ۱۵۰ گرم

شکر: ۱ قاشق غذاخوری

برای تهیه فیلینگ میوه ‌ای ابتدا پوره و شکر را به مدت ۱ دقیقه روی حرارت قرار دهید. در ادامه بقیه مواد را داخل ظرف ریخته و ترکیب را هم بزنید. بعد از گذشت ۱ دقیقه شعله را خاموش کنید و مواد را تا زمانی که شکلات آب شود هم بزنید. در آخر مواد را داخل قیف ریخته و به مدت ۳ الی ۴ ساعت در یخچال قرار دهید.

 ‌

فیلینگ پسته

با مقداری پودر پسته می‌ توانید طرز تهیه موچی با فیلینگ پسته را یاد بگیرید. مواد لازم برای تهیه این فیلینگ عبارتند از:

پودر پسته: ۳ قاشق غذاخوری

خامه صبحانه: ۱۰۰ گرم

شکلات سفید: ۱۳۰ گرم

طرز تهیه موچی با این فیلینگ شبیه به مراحل تهیه فیلینگ شکلات است.

فیلینگ موچی

فیلینگ موچی

 

نحوه نگهداری از موچی

بهتر است شیرینی موچی را به اندازه ای تهیه کنید که به صورت تازه مصرف شود. اگر نیاز به نگهداری از موچی پیدا کردید باید حتما آن را در یخچال بگذارید. موچی در یخچال به مدت ۲ الی ۳ روز ماندگاری دارد. این دسر به سرعت خشک و سفت می ‌شود. بنابراین نمی‌ توان آن را مدت زمان زیادی در یخچال نگهداری کرد. برای افزایش ماندگاری موچی می توانید آن را در ظرف دربسته گذاشته و فریز کنید. شیرینی موچی تا ۲ هفته در فریزر قابل نگهداری است.

 ‌

حالا که طرز تهیه موچی و انواع پرطرفدار و ساده آن را یادگرفتید، هرچه سریعتر دست به کار شوید و با راه‌اندازی کسب و کار خانگی خود یا خوشحال کردم خانواده و دوستان‌تان به این آموزش رنگ واقعیت ببخشید😊🌹

 

از شما دعوت میکنیم برای با خبر شدن از تخفیف ها و محصولات جدید مجموعه ما عضو اینستاگرام بانیکو شوید

برچسب‌ها:

تولیدی لوازم قنادی بانیکو

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

Copyright © 2024